home page
Port of Zadar Authority
Gaženička cesta 28 A
Zadar 23000
tel: 385 23 201 201
fax: 385 23 201 212
NEW PASSENGER PORT GAŽENICA

Grad Zadar je jedno od najsnažnijih jadranskih prometnih čvorišta u kojem se međusobno prožimaju pomorski, kopneni i zračni putevi. Današnja Putničko-trajektna luka Zadar – Grad smještena je u samoj jezgri grada na vrlo skučenom prostoru dužine cca. 900m obale.
Na navedenom prostoru odvijao se putnički promet od cca. 2,7 milijuna putnika i 350 tisuća vozila sa stalnim trendom rasta od 8% godišnje.

Godišnji promet teretne luke u Gaženici je cca. 600.000 BT od čega cca. 70% čini tekući teret. Razvoj i premještanje pomorskog terminala na novu poziciju sa značajnim proširenjem morskog i kopnenog kapaciteta (izgrađena je dvotračna autocesta do luke) dati će mu još veće značenje. Zadarska luka je klasificirana kao luka od posebnog državnog interesa otvorena za javni promet. Osobito značajno je otvaranje zadarske luke u mogući home-port, matičnu luku velikih cruisera. Blizina aerodroma (10 km), veza kvalitetnim prometnicama do mreže autocesta značajne su prednosti trajektnog terminala. Trajektni terminal Zadar karakteriziraju multifunkcionalni prometni zahtjevi – otočki, dužobalni, međunarodni trajektni promet, putnički promet mega cruiserima, ro-ro promet te sva za to potrebna infrastruktura i prateća nadgradnja.

Izgradnja nove luke u fazama

            

Gabariti vezova

   

Novi putničko-trajektni terminal u Gaženici po svim prethodno obavljenim studijama i ispitivanjima ocijenjen je višestruko korisnim. U prvom redu, donosi neograničenu mogućnost razvoja Zadra i šireg zadarskog područja u smislu povećanja prometa i otvaranja novih radnih mjesta te izvrsnu povezanost terminala s autocestom, željeznicom i zračnom lukom.
Nadalje, omogućuje se reorganizacija stare luke u kojoj će se otvoriti više mjesta za brzobrodske linije u lokalnom i međunarodnom prometu, manje brodove na kružnim putovanjima, luksuzne jahte, ribarice i turističke brodove. Naglasimo i to da se višestruko povećava sigurnost uplova i isplova u staroj gradskoj luci koja je trenutno na granici održivosti. Na kraju, ali ne i manje važno, ovaj projekt omogućuje rasterećenje spomeničke baštine Poluotoka od štetnih utjecaja prometa, kao i dodatnu kvalitetu uz nove sadržaje za putnike.
Nova putnička luka u Gaženici dat će novi impuls razvoju turizma i prometa te cjelokupnog gospodarstva regije. Izgradnjom putničko trajektne luke ¨Zadar-Gaženica¨ sa svim internim prometnicama, terminalskim zgradama i čekalištima za automobile stekli su se uvjeti za istovremeni ukrcaj i iskrcaj putnika i automobila i to:
- 7 trajekata na lokalnim linijama dužine od 50-150 metara;
- 2 broda u međunarodnoj plovidbi dužine od 150-200 metara;
- 3 broda na kružnim putovanjima dužine od 200-350 metara kao i mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.

Izgradnja luke odvija se kroz tri javne nabave i to:
1. Nasipavanje i izrada sekundarnog lukobrana sa završetkom izgradnje u 2010. godini
2. Izrada obala i to:
- otočki terminal;
- dužobalni terminal;
- međunarodni terminal koji uključuje i obalu za brodove na kružnim putovanjima te RO-RO brodove;
- cesta Gaženica-Biogradska, rotor, interne prometnice, podzemne instalacije
- gradnja je započeta 2010. i trajala je do ljeta 2014. godine
3. terminalske zgrade sa svim tehničkim, kontrolnim, prometnim i komercijalnim sadržajima.
- početak gradnje predviđen za prvi kvartal 2016. godine

Ukupno to je 250.000 m2 s ukupno 3.000 m operativne obale i dubinom od 13-15 m što omogućuje prihvat i najvećih plovila. Završetak izgradnje kompletne luke očekuje se krajem 2017. godine s time da su obale otočkog i međunarodnog terminala završene u ljeto 2014 godine dok je luka puštena u promet u travnju 2015. godine. Nova luka se financira kreditima EIB-a, KFW-a kao i sredstvima Lučke uprave Zadar. Investitor cijelog projekta je Lučka uprava Zadar uz jamstvo Vlade Republike Hrvatske. Očekivana vrijednost radova uključujući Novu putničku zgradu terminala je cca. 170 milijuna Eura.
Po izgradnji zgrade terminala u novoj putničkoj luci u Gaženici mogući su razni oblici davanja koncesija obzirom na prateće djelatnosti te davanja koncesija na izgrađenu suprastrukturu.
Do ljeta 2015. godine preseljen je cjelokupni lokalni i međunarodni trajektni promet kao i većina cruising prometa na novu lokaciju u Gaženici dok su vezovi u staroj gradskoj luci ustupili mjesto turističkim brodovima, jahtama te manjim cruiserima. Brzobrodske lokalne linije i dalje prometuju iz stare gradske luke.

ultradesign