NOVOSTI

Nova luka Zadar ima u cijelosti izgrađenu glavnu obalu

 

  Lučka uprava Zadar / 20.03.2020.

 
 

Obalna konstrukcija je masivni gravitacijski zid izgrađen od oko 900 montažnih betonskih blokova prosječne težine 85 tona i oko 150 blokova za razbijanje energije valova prosječne težine 115 tona.

Za potrebe Nove luke Zadar proizvedeno je 55.589 m3 betona, a ugrađena količina armature iznosi 812.000 kilograma. Iskopi su izvršeni na razini od oko 57.000 m3 (od toga 51.200 m3 podmorskog, a 5.800 m3 nadmorskog iskopa). Nasuto je 303.387 m3 nasipa, a izgrađen je i plato površine oko 5,8 hektara koji spaja prostor iza zidova s postojećim linijama obale.

U ovoj fazi radova u cijelosti je izgrađena glavna obala dužine 357,20 metara, a u prethodnoj fazi projekta LOT II/IIIa djelomično je izvedeno oko 160 m. Obalni zid glavne obale ukupne visine 19,5 metara sastoji se od podmorskog (16,5 m) i nadmorskog (3 m) dijela. Bočna obala dugačka je 295,46 metara i visoka 13,5 metara. Podmorski dio zida bočne obale visok je 10,5 metara, a nadmorski je dio visok tri metra. Spojna obala dugačka je 37,39 metara i visoka 12 metara, od kojih se devet nalazi ispod razine mora, a tri iznad.

Radove je financirala njemačka razvojna banka KfW u neto vrijednosti, dok je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture financiralo trošak PDV-a za provedene radove.  Na radovima su bili angažirani  POMGRAD Inženjering d.o.o. Split i STRABAG AG Germany. Ugovorena vrijednost radova iznosila je EUR 15.448.458,88 ne uključujući nepredvidive troškove, odnosno EUR 19.001.604,42 s uključenim nepredvidivim troškovima, ne uključujući PDV, koji su sastavni dio svih projekata financiranih sredstvima međunarodnih banaka.

Međutim, pažljivim planiranjem troškova,  organizacijom posla i dobrom projektnom dokumentacijom nije bilo nepredviđenih troškova,  realizirana vrijednost radova u fazi LOT IIIc iznosila je EUR 15.447.762,03 isključujući PDV. Nadzor nad radovima provodio je IGH d.d. Zagreb. Radovi na izgradnji obalnih zidova započeli su u rujnu 2018. godine, a završeni su u siječnju 2020. godine. Završetkom radova u ovoj fazi formirane su Glavna (Obala 8), Bočna (Obala 7) i Spojna obala koja spaja Obalu 6 i 7.